Saturday 19 January 2013

SAHABAT TERBAIKMU !

kali ni aku nak bagi tips cara-cara untuk cari sahabat yang paling terbaik ! nak tau tak? tak nak tak pe, tak kisah pong.. :) kenapa kita perlukan sahabat? sahabat penting dalam hidup kita sebab bila adanya sahabat. kita dapat luahkan perasan kat dia, cerita apa-apa masalah dekat dia dan susah senang sama-sama.. tapi macam mana nak cari kawan macam tukan?

TIPS PERTAMA
pilih sahabat yang boleh lindungi kita daripada sebarang kemungkinan, tak kisah la masa tu kita tengah susah atau senang, dia mesti ada dengan kita. inilah sahabat terbaik !

KEDUA
cari sahabat yang sanggup menerima bantuan dan pertolongan dengan senang hati. walaupun masa tu korang ada masalah ke, perselisihan faham ke, tp dia masih teruskan persahabatan tu dan tutup keburukan kita daripada pandangan mata orang.

KETIGA
cari sahabat yang sedia hulurkan bantuan bila kita perlukannya malah sanggup sanggup menghadapi pelbagai kemungkinan bersama-sama.

KEEMPAT
bila kita berdiam diri, dia tak akan biarkan kita bersendirian, malah dia mesti akan menghiburkan hati kita dan buat kita senyum semula..

KELIMA
cari sahabat yang mempunyai akhlak dan keperibadian mulia. sahabat macam ni tak akan mengajak kita ke arah keburukan. sebaliknya bimbing kita kearah kebaikkan.PERCAYALAH


# bukan senang nak cari kawan sejati ! :)

No comments:

Post a Comment