Wednesday 13 February 2013

KLATE MARI !



hollaa ! sebelum terlambat, nak ucap SELAMAT TAHUN BARU CINA ! ok habisssss..
kali nie aku nak cerita pasal raya cina ke? eh bukann.! aku nak cerita pasal HOLIDAY aku masa cuti raya cina tu ! dr 9 feb sampai 11 feb,, kitorang 1 family + family mak cik aku pergi,.... KELANTAN ! * Tetiba teringat kak bedah hukaloh dalam cerita SETIA HUJUNG NYAWA,,..hahah *ok dah lupakan.. aku tak tau kenapa tiap kali cuti lama je, mesti ibu ajak pergi KELANTAN! apa yang best pon tak tau..

kitorang gerak sabtu pukol 9 pagi dan sampai kat kota bharu pukol 11 malam.. nampak tak bape jam perjalanan dia?? jammed sepanjang jalan .. jammed dekat bentong, gua musang ! maklumlah, cuti raya cina kan.. hahaha

sampai hotel kat kota bharu je, terus check in..! penat weyhh 14 jam dok dalam kereta..lepas tu masuk bilik terus tido.. pagi ahad pulak 1 hari kitorg berjalan dekat PASAR SITI KHADIJAH ! penat weyhhh banyak barang yang mak aku borong.. terutama sekali BATIK! tak yah cakap la bape banyak dia beli.. nah TENGOK NI ..


banyak kan baju? sape je tak rambang mata.. !

cantik tak batik-batik tu? 

petang tu pulak, kitorang pergi PANTAI CAHAYA BULAN ! best woo .. angin kuat gila tak yah cakap la.. ombak lagi kuat, tak pasal2 boleh hanyutkan budak! haha tak caya? tengok nie.. !

langit cantik sangat masa tu, ombak pun kuat !

tetibe rasa macam dalam cerita ombak rindu pulak ! ahaha

malam nya pulak kitorang pergi WAKAF CHE YEH ! ramai orang tak yah cakap la.. jalan sesak.. !tak banyak barang yang dapat beli masa tu.. lepas tu ada orang belanja aku dengan kakak burger bakar..! ahahah 

BURGER BAKAR KOTA BHARU ! 


SEDAP KAN??

lepas tu 11 feb kitorg gerak pergi RANTAU PANJANG  dan PENGKALAN KUBOR  dulu sebelum balik  rumah.. setengah hari pergi rantau panjang, setengah hari lagi pergi pengkalan kubor.. penat tak payah cerita la.. dah la panas ! haishh saba je la.. haha  gerak balik nak dekat magrib masa tu.. sampai rumah pukol 4 pagi.. hahah penat weyh.. sampai terlentok2 tido dalam kereta.. nah tengok nie untuk tatapan umum.. ! ahha

tiga dara pingitan ! #eh macam ada gambar ibu je !

aku dan photographer ! #erkkk


ha ! siapakah?? yang pasti yang tudung hijau tu ibu aku ! ahha


p/s : Terima kasih pemandu pelancong ! aka ZFS ! ahah

#gomo klate gomo ! :)

4 comments:

  1. nice vacation and blog.good work :)

    ReplyDelete
  2. simple cool sempoi . good work .

    #SlmtDtgKeKelate.TrimaKasih,DtgLg#

    ReplyDelete