Sunday 14 July 2013

SELAMAT BERPUASA..!

Salam semuaaa… Alhamdulillah puasa menjelma lagi..  dan Alhamdulillah juga sbb aku sempat sambut puasa kali ni..  J  btw, SELAMAT BERPUASA SEMUAA.. puasa betul2 okayy jangan main2.. kita Cuma hadap bulan ni setahun sekali je, takkan susah sangat nak tunaikannya kan? Terawih jangan lupa okay.. dapat pahala berlipat kali ganda tau..! haha

Puasa kali ni puasa yg kedua kali aku sambut kat UiTM Segamat.. semua nya berjalan lancar.. haha biasa la awal2 puasa,.. tapi tak boleh bla bila semua masuk kelas muka tak bermaya, mana tak nya bila kelas nun atas KAYANGAN..! tinggi plus jauh bak hang.. penat dia tak payah cakap laa.. time puasa lagi dengan panas teriknyaa.. DUGAAN.. !
 sedih bak hang bila first puasa tak dapat puasa dengan family.. sobsobb..nak buat macam mana, busy berassignment.. hahah lepas tu bila petang je, mula la call ibu Tanya masak ape
Aku: ibu buat ape? Masak ape hari ni..?
Ibu: tak de buat ape, ibu masak ketam masak lemak dengan bubur jagung.
Aku: sedapnyaa *dengan nada sedih plus dah terliur..! haha
Jeles tahu bila berjauhan dgn family bila puasa2 ni.. dorg makan sedap2, kita makan ape yg ada + alaa kadar..  yang aku tahu nanti, bila aku balik nak suruh ibu masak makanan ape yg aku sukaa..! hahah sedapnyaa… bila puasa, macam2 ngidam..tapi awas, itu semua nafsu semata-mata.. HAHAHA




No comments:

Post a Comment